kremowa fit owsianka z bananem i kiwi, fit śniadanie, fit deser

Z czym kojarzy ci się owsianka? Coś nudnego? Coś niesmacznego? Przymus? Spójrz na zdjęcie, myślisz, że ktoś mnie zmuszał do jedzenia?! 😉 No właśnie, z owsianką jest jak ze wszystkim, trzeba dobrze zrobić i będzie smaczne! Ja już nie jeden przepis na owsiankę wypróbowałam, myślałam, że już wiele wiem, ale dietetyk pokazał mi, że jest jeszcze cała masa możliwości! Tak właśnie powstała owsianka z bananem i kiwi. Do przepisu zainspirowała mnie kremowa owsianka z ananasem polecona właśnie przez dietetyczkę z Dietospektrum. To kolejny z wielu przepisów, w którym staram się udowodnić, że aby jeść bardziej fit nie musisz wcale wpierdzielać trawy!

Kremowa owsianka z bananem i kiwi

Ilość: 1 osoba

Poziom trudności: proste

Składniki:

  • 4 łyżki płatków owsianych górskich
  • 8 łyżek wody
  • 1 mały banan
  • 1 kiwi
  • ewentualnie miód lub syrop z agawy/daktyli/klonowy
  • dowolne owoce do dekoracji

Sposób wykonania:

  1. Najpierw ugotuj płatki. Wsyp je do małego garnuszka lub na małą patelnię (ale garnuszek lepszy). Zalej 8 łyżkami wody i na bardzo malutkim ogniu ugotuj, aby zmiękły.
  2. Przełóż płatki do naczynia blendera, dodaj banana rozdrobnionego na kawałki, a także obrane kiwi, uprzednio pokrojone w kawałki. Posmakuj, jeśli owsianka będzie za mało słodka, dodaj miodu lub syropu.
  3. Przełóż owsiankę do miseczki lub innego naczynia, które uznasz za słuszne, a na wierzchu udekoruj swoimi ulubionymi owocami. Ja posypałam ją mrożonymi jagodami i malinami, ale równie dobrze mogą to być kawałki ananasa (będzie jeszcze bardziej egzotycznie). Twoja kremowa owsianka z bananem i kiwi jest już gotowa! Pamiętaj, aby podzielić się w komentarzu swoją opinią 😉

Podobne wpisy