fit wegańskie placki z cukinią i cieciorką pieczone z piekarnika
Dzisiaj mam dla ciebie propozycję, która prezentuje się na talerzu wyjątkowo apetycznie, a jej przygotowanie nie jest wcale takie trudne. Fit kotleciki z cieciorką i cukinią to propozycja na posiłek, który da ci odpocząć od mięsa i smażenia. Te medaliony są wegańskie, więc możesz je przygotować nawet wtedy, gdy unikasz produktów pochodzenia zwierzęcego. Zaznaczyłam poziom trudności jako średni, ale głównie dlatego, że trzeba np. ugnieść cieciorkę widelcem, a to zabierze troszkę siły. Naprawdę nie trzeba wykonywać jakichś mega skomplikowanych czynności. Podpowiem też, że mi łatwiej ugniata się duże ziarna cieciorki, które sprzedawane są w słoiku, niż takie małe z puszki. Te małe mają twardszą skórkę, a przynajmniej moje zawsze miały. Natomiast pisząc "średnia cukinia" miałam na myśli rozmiar bardziej "marketowy", a nie te cukinie, z którymi mamy do czynienia pod koniec sezonu, gdy najmniejsza działkowa waży pół kilograma 😉 Same kotleciki są wegańskie, ale jeśli nie unikasz produktów pochodzenia zwierzęcego, to podpowiem, że bardzo fajnie smakują z dipem zrobionym z jogurtu naturalnego zmieszanego z solą i posiekaną natką pietruszki. Chilli i kurkumę możesz teoretycznie pominąć, ale to właśnie kurkuma daje ten obłędny kolor, a chilli podkręca smak. To jak, spróbujesz? Daj w komentarzu znać, jak poszło!
fit wegańskie placki z cukinią i cieciorką pieczone z piekarnika
Wersja do druku

Składniki:

  • pół średniej cukinii (takiej "sklepowej" średniej)
  • szklanka cieciorki
  • 1/3 szklanki płatków owsianych
  • ciepła woda (tyle, żeby zalać płatki)
  • duży ząbek czosnku
  • 1 mała biała cebulka lub szalotka
  • 1 papryczka chilli
  • pół łyżeczki kurkumy
  • sól
  • pieprz
  • odrobina tłuszczu do nasmarowania blachy

Sposób wykonania:

  • Najpierw wsyp płatki do szklanki, po czym zalej je tak, aby całe były zamoczone w wodzie, nie więcej. Cukinię zetrzyj na dużych oczkach tarki przełóż do miski i wymieszaj z odrobiną soli i odstaw na 10-15 minut, żeby puściła wodę. Następnie wsyp cieciorkę do miski i ugnieć ją widelcem. Możesz tez spróbować tłuczka do ziemniaków, ale nie miel jej blenderem. Jeśli to zrobisz, masa będzie zbyt rzadka i kotleciki mogą nie trzymać się kupy.
  • Przygotuj resztę składników. Przeciśnij przez praskę (lub bardzo drobno posiekaj) czosnek, cebulę zetrzyj na małych oczkach tarki, chilli drobno posiekaj. Dodaj te wszystkie składniki do cieciorki. Następnie odciśnij wodę od cukinii i dorzuć do reszty składników. Dopraw całość solą (ale nie za dużo, bo już cukinia i cieciorka były solone), pieprzem, dodaj kurkumę. Wymieszaj masę równomiernie.
  • Rozgrzej piekarnik do 200 stopni, a w międzyczasie przygotuj kotleciki. Blachę wysmaruj tłuszczem lub wyłóż papierem do pieczenia. Zwilż dłonie wodą i nabieraj porcje masy, które po uformowaniu kulki będą wielkości orzecha włoskiego jeszcze z zieloną skórką. Każą kulkę delikatnie przygnieć, żeby powstał kotlecik o ok. 5 mm grubości. Każdy taki medalion kładź na blachę.
  • Piecz placki ok. 30 minut w 200 stopniach. Po upieczeniu twoje fit kotleciki wegańskie z cieciorką i cukinią będą gotowe.

Podobne wpisy